اخبار تکنولوژی | آموزش دیجیتال مارکتینگ و کسب درامد از اینستاگرام
آموزش دیجیتال مارکتینگ و کسب درامد از اینستاگرام
  • Amir
  • ۱۳۹۸-۰۷-۱۵
  • ۹۳

آموزش دیجیتال مارکتینگ و کسب درامد از اینستاگرام


اینستاگرام یکی از شبکه های بزرگ در زمینه سرگرمی و تبادل اطلاعات میباشد.در این بین خیلی ها هستند که از طریق تبلیغات،فروش کالا و... به کسب درامد اینترنتی میپردازند.دراین مقاله قصد داریم به شما نکاتی مفید در رابطه با دیجیتال مارکتینگ و کسب درامد از طریق اینستاگرام معرفی کنیم.

 

طبقه بندی مشاغل:

یکی از مهم ترین نکات در اینستاگرام مارکتینگ که اکثر کاربران به آن توجه کافی را ندارند،طبقه بندی شغل است.وقتی کسب و کاری رو در این زمینه شروع میکنیم باید بدانیم کار ما در چه زمینه ای قرار داره و به کدوم سمت باید حرکت کنیم..

مشاغل به سه دسته تقسیم میشوند.

 کسانی که اجسام فیزیکی به فروش میگذارند:

این دسته نیز به دو دسته جداگانه تقسیم میشوند.

افرادی که محصولات قابل ارسال میفروشند:

اگر شما قصد فروش محصولات قابل ارسال را دارید باید در نظر بگیرید:

1.نحوه فروش،دریافت پول،و نحوه ارسال و دریافت کالا را در هایلایت ها یا پست ها به طور کامل شرح دهید.

2.اگر کالایی با گارانتی یا خدمات پس از فروش ارائه میدهید،شرایط آنها را به صورت کامل برای مشتری در پست ها یا استوری و هایلایت توضیح دهید.

3.اگر از درگاه خرید اینترنتی استفاده میکنید،آن را در بیوگرافی،کپشن پست ها و استوری ها به اشتراک بگذارید 

4.اگر از طریق دایرکت اقدام به فروش میکنید،بهتر است چند نفر را برای این کار استخدام کنید تا سریع تر پاسخگوی مشتری ها شوید.

 

افرادی که محصولات غیرقابل ارسال میفروشند:

اگر شما نیز یک فروشگاه یا مغازه یا... دارید و برای تبلیغات خود به اینستاگرام مراجعه کردید،چند نکته را باید رعایت کنید.

1.شما باید جزئیات کامل محصولات را در اختیار مشتری قرار بدید

2.نمایش محصولات با عکس هایی با کیفیت مطلوب

3.ویژگی های اصلی محصول را به نمایش بگذارید.

 

کسب و کارهای خدماتی:

اگر شما کسب و کاری خدماتی در زمینه های مختلف مانند،عمل زیبایی،آرایشگاه ها،مشاوره های پزشکی و... دارید،باید یک هدف اصلی را دنبال کنید.هدفی که شما باید دنبال آن باشید معرفی درست خدمات است.شما باید دقت اطلاعات را تا میتونید بالا ببرید و کوچک ترین جزئیات را نیز در نظر بگیرید و به آن اشاره کنید.شما میتوانید در رابطه با خدماتی که ارائه میدهید به صورت کامل و رایگان برای مشتری خورد مشاوره بدهید.این کار به شما کمک بسیاری در زمینه معرفی و گسترش خدمات میکند و باعث جذب بیشتر و بیشتر مشتری میشود.

 

کسب و کارهای خدماتی آنلاین:

در این نوع خدمات اغلب افراد پکیج های اموزشی به فروش میگذارند یا خدمات آموزشی زبان انگلیسی و یا مانند طراح و گرافیست ها و یا برنامه نویسان که به صورت پروژه ای خدمات ارائه میدهند.

در این مورد افراد بهتر است بخشی از خدمات خود را به صورت رایگان به اختیار مشتری بگذارند.این کار باعث جذب مشتری به پکیج های شما میشود.

 

تبلیغات:

تبلیغات یکی از مهم ترین بخش های کسب و کار میباشد.

شاید فکر کنید تبلیغات باعث هدر رفتن پول است و این کار اشتباه میباشد.اما تبلیغات یک جور سرمایه گذاری بر روی محصول شما میباشد.

نکاتی در رابطه با تبلیغات مفید:

1.تبلیغات در پیج های مرتبط با موضوع شما:

2.ارائه و توضیح کامل محصول یا خدمات در پیام تبلیغاتی

3.قرار دادن جوایز ویژه و یا تخفیف

 

هشتگ ها:

یکی از نکات مهم در زمینه جذب فالوور در اینستاگرام و اکثر شبکه های اجتماعی،هشتگ ها هستند.

در رابطه با هشتگ های چند نکته را باید در نظر بگیرید:

هشتگ های کلیدی:

سعی کنید تمام هشتگ هایی که مرتبط با موضوع کار شما هستند را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.این کار باعث جذب مشتری ها برای دیدن پیج شما و خرید محصولاتتان و بالارفتن فالور و دیده شدن شما میشود.

هشتگ های غیرکلیدی:

به هشتگ هایی که با کار شما کمی مرتبط است هشتگ های غیرکلیدی میگوییم.سعی کنید به دنبال هشتگ هایی بگردید که به صورت غیر مستقیم با کار شما در ارتباط است.این امر نیز نقش مهمی در تبلیغات و... دارد.

 

ویرایش نکردن پست خود:

وقتی شما پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید،اینستاگرام شروع به ارزیابی پست شما میکند.در این بین هرچه تعامل بالاتر باشد احتمال قرار گرفتن پست در اکسپلورر اینستاگرام بیشتر میشود.

وقتی شما پستی را ادیت میکنید،اینستاگرام پست شما را یک پست جدید فرض میکند و شروع به ارز یابی میکند که این کار باعث عقب افتادن کار شما میشود.

Amir

Web disigner and software developer Manager of PySoft Programming team

نظر شما در مورد این پست چیه؟!